torsdag 5. juni 2008

Ny, brukt bil

Vi holder på å kjøpe oss bil. 7-seter må vi ha. N har virkelig ikke mye peiling på bil, og det har ikke jeg heller. Vi er antagelig de mest lettlurte bilkjøperne en lykkelig bilselger kan komme over har jeg innsett.
Ja, jeg skal si meg fornøyd bare vi får en bil som rommer oss alle, som går når vi starter den og som har lys og fungerende bremser. Det andre er egentlig bare tilleggsutstyr.

Vi ankom dette noe sjabre industriområdet i Groruddalen et sted for å se på denne bilen vi vurderer.
Jaha, tenkte jeg. Hva nå? Er det meningen at jeg skal åpne alle dørene, se inni, stryke over den på utsiden, spørre noen spørmål om rust og sånn? Er det slik det gjøres?
Så jeg gjorde det. Gikk rundt hele bilen. Nikket. Sa ikke et ord. Gned meg litt på haka.
Det var en pakning i.. Noe som het Manifoilen? Noe med overgang fra motor til eksosanlegg, ifølge den veldig lite bilkjente N. (Du vet sikkert hva jeg snakker om her.)
Ja, uansett. Den må byttes, men ellers er bilen velholdt sies det.
Jeg vet ikke hva en velholdt bil er. Vasket og støvsuget ofte? Polert en del?
Jeg syns nå den så litt møkkete ut, jeg. Spesielt inni hullene der hvor ¨hjulene er.
Men det kan jeg jo vaske selv.

Nok om bil. Det er jo klart som dagen at jeg har god greie på motoriserte kjøretøy.

Ingen kommentarer: