mandag 11. august 2008

Liten, men stor


Jeg har mye å være redd/engstelig for, pappa. Det jeg frykter mest er at det skal skje noe med Mattias. Han blir snart 7 og er liten, men kjempestor. Han begynner i andre klasse denne høsten, og nå har han begynt å gå til skolen helt alene.
Jeg har hjertet i halsen, selv om jeg vet at 99% av veien er helt trygg med liten biltrafikk. Men så er det dette ene krysset. Et lyskryss over Vækerøveien, og denne veien er tungt trafikkert, spesielt på morgenen.
Jeg stoler på at han gjør de riktige tingene. At han trykker på knappen og venter på grønn mann. At han ser fra side til side før han går. At han rekker ut hånden før han krysser veien. Alt for å være på den sikre siden.

Men jeg kan ikke kontrollere at alle bilistene gjør det de skal. Det finnes nok idioter som kjører for fort. Som kjører på rødt. Og det gjør meg fryktelig redd. Og kvalm. Jeg blir kvalm av denne frykten.

Ingen kommentarer: